17.06.2012

Ruine

" Am evitat o singură luptă: războiul împotriva trecutului, împotriva amintirilor, împotriva unei vieţi imaginare, viaţa zidită pe fundaţia viselor ce urmăreau doar firul dreptăţii, singurele care încercau să modeleze adevărul pur, să rescrie trecutul şi să i îndrepte paşii spre drumul corect. Trecutul nu moare atâta timp cât mintea, inima şi sufletul unui om păstrează vii imagini frânte şi prăfuite de timp. Oamenii trăiesc doar prin noi, întâmplările prind viaţă doar atunci când rădăcinile lor se prind în interiorul nostru, noi putem conserva totul: chipul unui om care nu mai există, visele care şi au pierdut vlaga şi suflarea, amintirile neînsemnate şi implicit un întreg univers. Mi a fost teamă să nu mi respect jurâmântul, să las din mâna-mi frâiele unui trecut la care am fost condamnat. Mi am propus să nu plec niciodată, să râmân şi să păstrez orice chip, orice amintire în prezent, să aduc trecutul în prezentul meu, să dau viaţă chipului celui care a plecat, să nu i las amintirile să rătăcească în haos, să nu piară sub talpa indiferenţei. Am luptat din răsputeri pentru a mi respecta promisiunea şi am reuşit cu mari sacrificii, drumul fiind presărat doar de suferinţă şi rătăcire, capcane ale pustiului. M am rătăcit de mii de ori, dar niciodată nu mi am pus întrebarea dacă visul acesta mi ar putea aduce şi un strop de prezent şi nu doar de trecut. Am trecut peste tot, peste dorinţele mele, peste viitorul meu, peste trupul, inima, mintea şi sufletul meu doar pentru a substitui prezentul cu trecutul, doar pentru a mi demonstra că un om poate râmâne nemişcat dacă îşi doreşte îndeajuns, că un simplu om poate opri timpul. Singurul lucru care m a împiedicat, cel ce nu m a lăsat să înfig ultima lovitură de sabie în trupul firav al timpului a fost adevărul, un târâm construit pe o imagine falsă nu poate aduce decât întuneric şi răutate, chiar dacă aceasta oferă un orizont lipsit de greşeli şi nu imaginea reală, cea plină de erori şi purtări lipsite de orice strop de bunătate. Ar fi înţelept oare să subestimăm valoarea adevărului, să rescriem trecutul pentru a nu permite ca ultima imagine a unui om să spulbere orice amintire placuta? Nu! Adevarul partial îşi pierde însemnătatea, dreptatea îşi pierde scopul, iar toţi cei care încearcă să conserve trecutul ar trebui să lase realitatea să construiască totul. În momentul în care eşti condamnat la uitare singurul lucru demn pe care îl poti face e să respecţi dorinţa călăului, să rupi orice imagine a sa, să i laşi chipul să rătăcească în neant, să oferi trecutului posibilitatea de a conduce amintirea celui care a plecat spre tărâmul uitării. Voi pastra vie doar imaginea celor care nu au putut să aleagă, cei ce au fost nevoiţi să plece, iar restul vor rămâne doar simple ruine, fără nume, fără importanţă, chipuri ce şi pierd conturul şi esenţa. "

 

                             " Moartea nu vine odată cu vârsta, ci odată cu uitarea. "

7 comentarii:

Unknown spunea...

de ce ai face o promisiune daca ai stii ca vei suferi atat de mult in drumul catre respectarea ei?

SimonaR. spunea...

Sa traiesti in trecut iti umbreste prezentul si iti fura viitorul.

llobyt spunea...

profunde vorbe...

El CiD spunea...

Nymphetamine
Dacă nu ar exista această promisiune sau suferinţă nu aş căpăta liniştea, ştiu că la capătul acestui drum orice durere dispare şi orice îndoială este înlocuită de certitudinea că am reuşit să lupt până în ultima secundă, că am încercat să nu dezertez chiar dacă ştiam că în faţa mea nu se afla decât eşecul. Probabil nu are niciun rost sau logică însă doar aşa pot trece peste moartea unui vis: încercând să închei măcar fărâma care ar fi depins de mine.

SimonaR
Într-adevăr trecutul îţi umbreşte prezentul şi îţi fură viitorul, dar nici prezentul şi nici viitorul nu există cât timp trecutul mai are o rană neînchisă în interiorul nostru. Nu o putem ignora pt că vom deveni probabil victime ale propriei indiferenţe, iar singurul lucru care ne poate oferi un prezent plin de linişte şi un viitor şi nu o permanentă încercare de evadare ar fi un trecut apus, un trecut plin de încredere şi fără niciun regret.

llobyt
Mulţumesc!

. spunea...

Poate lupta de zi cu zi pentru supravietuire ne-a facut pe unii dintre noi, sa asezam visul nostru la rand si a tot luat randul de la inceput de cel putin cateva ori in asteptarea momentului potrivit... e greu cand esti prins intre trecut si viitor....

Unknown spunea...

Imi amintesti atat de mult de o persoana :)

Amelie Glass ☠ spunea...

Profunde cuvinte...m-au facut sa-mi dau seama de ceva.Iubesc blogul asta!~

Trimiteți un comentariu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons